zondag 2 oktober 2016

Recept | Tasty BBQ chicken Quesadillas


Vandaag heb ik een lekker recept voor BBQ flavour Quesadillas. Via het youtube kanaal van Aimee van der Pijl kwam ik op het recept. Ze legt in een video snel en makkelijk uit hoe je dit gerecht kan maken. Het originele recept is van Tasty wat je misschien kent van facebook.

Wat heb je nodig:
(voor 1 Quasadillas)
- 1 Kipfilet
- BBQ saus
- 1 Wrap
- Zakje jong belegen kaas/ cheddar cheese
- 1 Gewoon of rood uitje.
- Zout
- Peper

Bereiding:
Je begint met het bakken van de kip. Wat ik heb gedaan is filet door midden snijden zodat deze sneller gebakken is. Naar smaak kun je de kip kruiden met zout en peper. Daarna voeg je het uitje toe en bak je mee met de kip. Als de kip gebakken is haal je het met twee vorken uit elkaar. Dus de kip uit elkaar pluizen haha. De geplozen kip kan daarna weer bij de ui in en kun je het nog even samen bakken zodat alles goed gaar is. Tijd voor de BBQ saus. Je kan zoveel van de BBQ saus toevoegen als je zelf wilt. Ik heb een beetje gekeken of alle kip onder gedompeld was in een laagje saus.


Nu gaan we de Quesadillas maken. Je kan alle kip op een bord doen en de pan schoonmaken of je kan een nieuwe pan pakken. In de pan gaat een wrap. Deze bestrooi je met de kaas om daarna het kip mengsel er op te leggen, en weer te eindigen met een laagje kaas. Even aan twee kanten bakken en het is klaar.

Serveer de Quesadillas met aardappels en een Mexicaanse doperwtjes mix en klaar is je avond maal.

Klik hier voor het filmpje van Tasty
Klik hier voor het youtube filmpje van Aimee van der Pijl

Wat vind je van het recept? Laat het me weten in de reacties.

Liefs Loes.

Op de hoogte blijven van mijn nieuwe blogpost?
Volg mij dan via Bloglovin  of facebook pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen