vrijdag 4 november 2016

Nivea Dagcréme en Nachtcréme.


 Nu de koude en natte herfst/winter er aan zitten te komen merk ik aan mijn huid dat het wat droger begint te worden. Toch vind ik het wel een hele zoektocht welke dagcréme nou echt goed werkt om mijn droge huid te hydrateren. En wat een fijne nachtcréme is voor in de nacht.

Meestal gebruik ik Zwitsal body lotion als dagcréme om mijn huid te hydrateren. Maar het leek te licht en niet goed te werken. Dus ging ik opzoek naar een nieuwe dagcréme en een fijne nachtcréme voor het slapen.

Dus hup hup naar De Kruidvat

Nivea Pure & Natural verzachtende dagcréme



 Allereerst zocht ik een goeie dagcréme voor allerdaags gebruik. Er was zoveel keus, maar ik wist dat ik er graag een wou voor de droge of gevoelige huid. Ik kwam uit bij de Nivea Pure & Natural verzachtende dagcréme. Deze créme geeft aan 24uur intensieve hydratatie te bieden dat klinkt goed. In de dagcréme zit bio kamille en argan olie die goed zijn voor de huid.

Wat beloofd de verpakking nog meer:
- Ondersteunt de natuurlijke vochtbalans van de huid.
- Laat de huid de hele dag soepel en zacht aanvoelen.
- De huid herwint haar natuurlijke, gezonde teint.

Ik vind de dagcréme lekker en fris ruiken. En ook is hij makkelijk smeerbaar en ik heb ook echt het gevoel dat hij mijn huid voed. Het intrekken gaat ook vrij snel maar toch vind ik hem wel iet wat plakkerig en blijft hij vettig op de huid. De verpakking van Nivea vind ik er luxe uitzien, het lijkt glas maar het is van een hard soort plastic gemaakt. Kortom de dagcréme is fijn in gebruik voor in de koude dagen maar voor warme dagen vind ik hem toch te plakkerig op de huid liggen.

 Nivea essentials, Herstellende nachtcréme 

 

Ook heb ik een nacht créme gekocht. Een nachtcréme is eigenlijk niet perse nodig. Met alleen een dagcréme voed je je huid ook voldoende. Maar omdat ik 's avonds mijn makeup graag afhaal en mijn huid extra wil voeden neem ik er een nachtcréme bij. Ik koos voor de Nivea essentials, Herstellende nachtcréme voor de droge of gevoelige huid. Weer was er zoveel keuze dat je niet weet welke je moet kiezen. In deze nachtcréme zit amandelolie, hydra IQ en vitamine E.

Wat beloofd de verpakking:
- Hydrateert intensief
- Verrijkt met provitamine B5 dat het herstellende vermogen van de huid ondersteunt gedurende de nacht.

En er wordt aanbevolen de créme op een gereinigd gezicht aan te brengen door middel van kleine opwaartse cirkels. Maar stiekem smeer ik het gewoon. Deze nachtcréme is een stuk dikker dan de dagcréme wat natuurlijk niet gek is. Want je huid krijgt s'nachts de kans om goed te herstellen. De créme voelt een beetje aan als een stevige body butter. De nachtcréme smeert fijn en makkelijke uit en geeft een klein vettig laagje over de huid. Je hebt maar een klein beetje nodig om je gezicht mee in te smeren en het voelt goed aan. En ook deze créme zit in een stevig plastic potjes en is dus handig om mee te nemen in je toilettas.

Beide crémes zijn te koop bij de Kruidvat en let goed op de acties die lopen. Zo heb ik deze crémes gekocht met de actie 1+1 gratis. Ik ben er super blij mee en ik kan weer even vooruit.

Nivea Pure & Natural verzachtende dagcréme 50ml      €9,99
Nivea essentials, Herstellende nachtcréme 50ml            €9,99

Gebruik jij een dag- en nachtcréme? Laat het me weten in de reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen